Fejlesztés és Finanszírozás 2010/1. szám

Tóth Arnold

Vállalati eredményesség és marketing

- Kivonat -

JEL M-31

A menedzserek feladata az, hogy a társaságok erőforrásait a leghatékonyabban hasznosítsák, egyben maximalizálják a megtérülési mutató értékét a definiált célok elérése érdekében. Annak érdekében, hogy ehhez hatékony stratégiát állítsunk fel, megfelelő mérési eszközre van szükség. A ROI figyelembe vesz minden költséget és a teljes fogyasztói értéket a profit maximalizálása érdekében. Egyéb mutatók elsősorban a marketingprogramok ROI értékének növeléséhez használhatók fel.

Ugyan minden mutatónak megvan a szerepe a stratégiaalkotásban, a legeredményesebben a ROI alkalmazható. Többek között az alábbi esetekben használható: a társaság marketing befektetésből származó profitjának maximalizálására; az integrált kampányok együttes értékének összehasonlítására az egyedi kampányokkal; az egy fogyasztóra jutó marketingköltés hatásainak megállapítására; a CRM alapján történő fogyasztói szegmentációra; stratégia kialakítására a fogyasztói érték alapján; az ideális marketing-költségvetés meghatározására; a költségcsökkentéshez érvényesíthető prioritások felállítására a rövid és hosszú távú profit növelése érdekében és a kommunikáció gyenge területeinek megállapítására. Számos lépés szükséges a ROI-módszer integrálásához. A ROI és CLV kalkulációs eszközök standardizált használata a konzisztens és pontos információkon alapuló döntést teszi lehetővé. A legfontosabb lépés, amelyet a vállalatnak meg kell tennie, hogy egységes szemléletmódot alakítson ki a szervezeten belül.


Tóth Arnold, PhD hallgató (Budapesti Corvinus Egyetem, Döntéstámogató Rendszerek Doktori Iskola)

A folyóirat cikkeinek lehívási, megvásárlási lehetősége kialakítás alatt van. Addig is, ha valamely cikket teljes terjedelemben el kívánja olvasni, kérjük vegye fel a kapcsolatot a Fejlesztés és Finanszírozás/Development and Finance szerkesztőségével az edit@ffdf.hu e-mail címen. Köszönjük megértését.